.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرگ 99 نفراز عابران پياده در پنج ماهه امسال

مدير كل پزشكي قانوني استان گفت: آمارها نشان می دهد درپنج ماه نخست امسال، تعداد 99نفر (70 مرد و مابقی زن )از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15(پانزده) درصد کاهش داشت .  
 
به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان مازندران، علي عباسي مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در پنج ماه امسال را  358  اعلام کرد و افزود: 27درصد کل تلفات حوادث رانندگی پنج ماه امسال عابرین پیاده بودند.
 
اين مقام اجرايي استان 50درصد از علت فوت عابرین را شکستگیهای متعدد و 40 درصد را ضربه به سر دانست و اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 50 سال با 63 درصد و کمترین سنین 10 به پایین با 4درصد قرار دارند.

ایشان با اشاره به متاهل بودن 83درصد از کشته شدگان گفت :اردیبهشت و خرداد ماه هر کدام با 27 مورد فوتی بیشترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

 
عباسي ضمن بیان اینکه بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌هاي ساري با 15 ، آمل و نوشهر هر کدام با 11 مورد رخ داد ، افزود:62 درصد وسیله درگیر با عابرین سواری هستند.

وی در خصوص تحصيلات متوفيان عابران پياده  اظهار داشت: 81درصد از كشته شدگان در سطح کمتر از دیپلم هستند افزود : نکته مهم این است که در 6درصد از موارد برخورد موتورسوار با عابرین پیاده منجر به مرگ شده است.

این مقام اجرایی استان در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد:این افزایش ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین  ، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند.چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.و از طرف دیگر به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.32 seconds.